سفیر غنا در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار یزد خواستار شد؛

ایجاد قرار داد خواهر خواندگی یزد و کوماسی

یزدفردا :سفیر کشور غنا در ایران با معاون برنامه ریزی استاندار یزد دیدار و بر لزوم گسترش روابط تجاری و بازرگانی ایران و استان یزد با کشور غنا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،"احمد حسن " ایجاد قرار داد خواهر خواندگی بین شهرهای یزد و کوماسی غنا را خواستار شد.
وی همچنین از ایجاد یک نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات ایران در کشور خود استقبال کرد و آن را نقطه آغاز مهمی برای شناساندن توانمندیهای ایران به ویژه استان یزد به تجار کشور غنا دانست.
سفیر غنا در ایران با بیان اینکه کشورش بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد و از قطبهای اقتصادی غرب آفریقاست، اظهار داشت: ایجاد پایگاه و دفتر تجاری و اقتصادی ایران در غنا، به معنای ایجاد پایگاه اقتصادی در غرب آفریقاست، بنابراین لازمه تعامل پایدار و مداوم ما بین دو کشور، ایجاد این پایگاه اقتصادی می باشد.
معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این دیدار، از پیشنهاد ایجاد خواهر خواندگی یزد و کوماسی استقبال کرد.
"محمد رضا بابائی" ضرورت گسترش تعاملات و همکاریهای فیما بین یزد و غنا را یادآور شد و از سفیر غنا در تهران خواست تا تمام تلاش خود را برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی ایران در کشور غنا به کار گیرد.
وی گفت: این نمایشگاه، زمینه ساز آشنائی تجار، بازرگانان و سرمایه گزاران غنا با پتانسیلها و توانمندیهای بازرگانی، فنی و مهندسی ایران و به ویژه استان یزد است.
معاون برنامه ریزی استاندار، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این نمایشگاه، زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گزاران یزدی در منطقه غرب آفریقا فراهم شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان یزد نیز در این دیدار ، غنا را دروازه ورود استان یزد به غرب آفریقا دانست.
"محمود امانت" بر لزوم همکاری تجار و بازرگانان یزد و غنا تاکید کرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد دفتر تجاری ایران در غنا، استان یزد شاهد افزایش حضور تجار خود در منطقه غرب آفریقا باشد.
در این دیدار، "نانا" به عنوان نماینده ویژه سفارت غنا در پیگیری امور مرتبط با همکاری تجاری یزد و غنا معرفی شد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا